Felhasználási feltételek
Általános szerződési feltételek
Szolgáltató adatai
Biorobotok Informatikai és Adatfeldolgozási Kft.
Székhely: 2724 Újlengyel, Kossuth Lajos utca 37.
Adószám: 23766000-2-13
Cégjegyzékszám: 13-09-232209
A Vásárló
Aki a Virtuális Matrica szolgáltatást igénybe veszi, illetve a felületén vásárol elfogadva jelen Általános Szerződési Feltételeket, valamint az adatvédelemben foglaltakat (https://e-autopalyamatrica.hu/adatvedelmi_elvek)
A szolgáltatás tárgya
A szolgáltató rendelkezésre bocsátja az e-autopalyamatrica.hu weboldal használatának lehetőségét beleértve annak összes szolgáltatását, lehetőségét.
Az Általános Szerződési Feltételek célja
A Virtuális Matrica Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) Szolgáltató és a vele szerződéses kapcsolatba lépő Vásárló között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza. Az itt nem szabályozott kérdéseket illetően Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül is irányadóak.
Virtuális Matrica Általános Szerződési Feltételek közzététele
A Virtuális Matrica Általános Szerződési Feltételek Vásárló által történő elfogadása a Virtuális Matrica szolgáltatása igénybevételének előfeltétele. A Feltételek elfogadásának minősül, ha Vásárló a Szolgáltató által üzemeltetett Virtuális Matrica weboldal felületén vásárlást indít.
A Felek kötelezettségei
A szolgáltató a regisztrálás vagy vásárlás időpontjától biztosítja a megrendelt szolgáltatást. A felhasználó felel a regisztrációs vagy vásárlási folyamatban általa megadott e-mail cím érvényességéért, és a regisztrációkor az általa választott jelszó illetéktelenek előtt való titokban tartásáért. A felhasználó kötelezettsége a szolgáltató felé azonnal jelezni az azonosítójával való mindenféle jogosulatlan használatot.
Járműkategóriák
Az adott gépjármű a forgalmi engedélyben szereplő hatósági bejegyzés alapján meghatározott, a gépjármű és a vontatmány megengedett legnagyobb össztömegértéke alapján kerül be valamelyik járműkategóriába. A különböző kategóriák számára vásárolt matrica költségei különbözhetnek.
- D1 motoros kategória
Motorkerékpár díjkategória.
- D1 kategória
Ebbe a kategóriába tartozik a motorkerékpár, illetve a legfeljebb 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű, – a személygépkocsi vezetőjét is beleértve – legfeljebb 7 személy szállítására alkalmas személygépkocsi és annak vontatmánya.
- D2 kategória
A D2 kategóriába tartozik a D1 kategóriába nem tartozó valamennyi személygépkocsi, amely 7 főnél több személy szállítására alkalmas, valamint a 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi és lakóautó.
- U kategória
A D2 és a B2 díjkategóriába tartozó járművek által vontatott pótkocsi (utánfutó). Ha a D2 vagy B2 díjkategóriába tartozó jármű olyan pótkocsit vontat, amely az U kategóriába tartozik, a pótkocsira megváltandó jogosultság megváltható a vontató járműre is.
Megrendelés módosítása, törlése
A megrendelés jóváhagyása után (Vásárlás) a megrendelés már nem törölhető.
Értesítések
Felhasználó tudomásul veszi, hogy a matrica lejárati értesítő és az SMS értesítő díjmentes másodlagos értesítő szolgáltatás, ezek fennakadásából vagy hibás működéséből adódó károkért (például: tévesen megadott telefonszám) szolgáltatót semmilyen felelősség nem terheli. A vásárlási igazolások e-mailben minden esetben kiküldésre kerülnek, amely igazolás minden esetben tartalmazza a matrica lejáratot.
eMatrica Assistance
Az eMatrica Assistance biztosítás termékre vonatkozó teljes körű szerződéskötés előtti és szerződéses tájékoztatás a biztosítási feltételekben olvasható, amelyet ide kattintva érhet el.
A biztosítás mindenkori díja a weboldalon feltüntetett ár. Az esetleges időközi díjemelés okozta árváltozás az árak weboldalra történő kivezetésekor lép hatályba.
Az eMatrica Assistance termék esetén a biztosítási kötvény a számla, külön számla nem kerül kiállításra.
Fontos információ az átutalásos fizetéssel kapcsolatban: csak magyarországi bankból érkező utalásokat tudunk fogadni; továbbá nem az utalás időpontjában, hanem az összeg beérkezésekor és feldolgozásakor történik az asszisztencia biztosítás érvényesítése, erről minden esetben e-mailben értesítjük Önt.
Díjmentes balesetbiztosítás
A START balesetbiztosítást a kelet-európai régió egyik vezető biztosítótársasága, a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepe nyújtja, és a biztosítás 6 hónapos időtartamára a díját átvállalja. Egy rendszámra egy balesetbiztosítás igényelhető, függetlenül attól, hogy az adott rendszámra hány e-matricát vásárolnak (például több, egymás után vásárolt 10 napos vagy több vármegyei matrica vásárlásakor is egy balesetbiztosítás köthető meg). A balesetbiztosítás érvényességének lejárta után a balesetbiztosítás újraköthető új e-matrica vásárlásakor. A balesetbiztosítás kizárólag e-matrica vásárlásakor igényelhető (mint díjmentes kiegészítő szolgáltatás, utólagos kötésre nincs lehetőség). A balesetbiztosítás a D1, D2, B2 és U kategóriába sorolt járművekre köthető meg, azaz D1M motorkerékpár díjkategóriára nem. A balesetbiztosítás igénylésének feltételeiről szóló tudnivalókért kattintson ide.
Fizetési feltételek
1. A Vásárló a vásárolt szolgáltatás ellenértékét elektronikus úton teljesíti. További információért kattintson ide.
2. Jelenleg bankkártyás fizetés és banki átutalásos fizetés használható oldalunkon. Autópálya matrica vásárlás esetében a pénzügyi teljesítés megtörténte önmagában még nem jelent automatikusan pályahasználati jogosultságot. Amennyiben nem kapja meg E-mail címére bizonylatát (matricaazonosító), vagy nem jelenik meg böngészőjében a sikeres vásárlás után, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon.
3. Fontos információ az átutalásos fizetéssel kapcsolatban: csak magyarországi bankból érkező utalásokat tudunk fogadni; továbbá nem az utalás időpontjában, hanem az összeg beérkezésekor és feldolgozásakor történik a matrica / asszisztencia biztosítás érvényesítése, erről minden esetben e-mailben értesítjük Önt; visszaigazolás hiányában kérjük, ne vegye igénybe a díjköteles úthálózatot! Az átutalási megbízás közlemény rovatának hibás kitöltése esetén az összeget automatikusan visszautalja rendszerünk. Amennyiben probléma merül fel, kérjük, vegye fel a kapcsolatot elektronikus ügyfélszolgálatunkkal. Felhívjuk figyelmét, hogy a közlemény rovat hibás kitöltéséből eredő károkért a felhasználót terheli a felelősség.
4. A visszautalás időkerete: 30 naptári napon belül.
Barion fizetési tájékoztató
Mit jelent a BARION™?
A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tud bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni webáruházakban, mobilalkalmazásokban, vagy barátainak. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Fizessen kényelmesen bankkártyával
A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártyája számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet. Ha azonban regisztrál, soha többé nem kell begépelnie a kártyaszámot egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mailcímét és jelszavát. Ez nem csak kényelmes, de a biztonságát is növeli!
Fizetéshez használhatja:
- Mastercard vagy Maestro bankkártyáját
- Visa vagy Electron bankkártyáját
- Amex bankkártyáját
Fizessen kényelmesen bankkártya nélkül
Ha nincsen bankkártyája, fizetéshez használhatja, az előre feltölt Barion egyenlegét, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tud feltölteni, illetve amire ismerősei, üzletfelei tudnak pénzt küldeni. Ebben az esetben e-mailcíme és jelszava megadásával tud fizetni.
Ingyenes
A bankkártyás fizetésnek a vásárló részére nincsen és nem is lehet felára. A regisztráció és a Barion mobilalkalmazás, valamint a pénz fogadás és küldés ingyenes, és az is marad. Nincs havi díj sem. Kövesse a vásárlásait
A Barion alkalmazásokkal követheti vásárlásait, a weben vagy mobilon. Az ingyenes Barion tárca azonnal jelzi minden vásárlásoát, még azt is látja, mit vett. Barion egyenlegét is itt kezelheti, illetve pénzt küldhet vagy fogadhat. Első a biztonság
A Barion szervereit a Norton/Symantec/Verisign 2048 bites TLS titkosítása védi. Fizetés előtt mindig ellenőrizze, hogy valóban a Barion biztonságos szerverén adja meg a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat vagy jelszót.A böngészője zöld színnel jelzi,ha a fizetés és a fizetőoldal tulajdonosát Barion Payment Inc [HU] néven azonosítja. A Barion rendelkezik a bankkártya társaságok által megkövetelt PCI DSS tanúsítvánnyal, így jogosult bankkártya adatokat kezelni. A Barion szerverek biztonságát a Magyar Nemzeti Bank előírása szerint alakították ki.
További információ és ingyenes regisztráció
www.barion.com
Webáruházunk csupán a tranzakció végeredményéről kap tájékoztatást, a megadott kártyaadatok nem jutnak el hozzánk! A Barion Smart Gateway felületén a kártyaadatok megadásával, vagy Barion tárca tulajdonosok esetében saját jelszóval lehetséges a fizetés, asztali és mobil böngészőkben egyaránt. Ez a fizetési mód nem igényel regisztrációt, az első fizetésnél lehet regisztrálni, de ez opcionális. A regisztráció és a Barion tárca használata egyaránt ingyenes.
Számlaadás feltételei
Interneten történő fizetésnél a rendszer abban az esetben állít ki áfás számlát, ha a Vásárló a fizetési folyamat során a "Számlát kérek" rubrikát bejelöli. Amennyiben a Vásárló nem kér számlát a fizetési folyamat során, azt a későbbiekben nem áll módunkban pótolni.
A szolgáltatásról szóló számla pdf formában áll rendelkezésre. A fizetést követően a Vásárlónak emailben küldjük a számlát, akinek azt ki kell nyomtatnia. Az így készült számla eredeti, a Vásárló példánya (aláírás és pecsét nélkül is érvényes), könyvelésre alkalmas és eleget tesz a 47/2008 sz. PM rendelet követelményeinek.
Vásárló elfogadja, hogy a számla nyomtatása a Vásárlóra hárul, azt a Szolgáltató nem postázza.
Megrendelés során a feltételek elfogadásával a Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató meghatalmazza a Vásárlót a szolgáltatásról szóló számla kinyomtatására, továbbá elfogadja a számlaadás Vásárlóra vonatkozó feltételeit.
Számlamódosítás
Megrendelés során a feltételek elfogadásával a Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató számlamódosítási kérést csak az aznap kiállított számlák esetén tud elfogadni, amennyiben a Vásárló hiánytalanul megadja a módosítandó adatokat.
A matricák az alábbi tranzakciós díj megfizetése mellett vásárolhatóak meg oldalunkon (2024-es érvényesség):
D1 1 napos: 550 Ft, D1 10 napos: 600 Ft, D1 havi: 740 Ft, D1M 1 napos: 330 Ft, D1M 10 napos: 500 Ft, D1M havi: 620 Ft, D2 1 napos: 590 Ft, D2 10 napos: 680 Ft, D2 havi: 830 Ft, U 1 napos: 550 Ft, U 10 napos: 600 Ft, U havi: 740 Ft
A matricák az alábbi tranzakciós díj megfizetése mellett vásárolhatóak meg oldalunkon (2025-ös érvényesség):
D1 1 napos: 580 Ft, D1 10 napos: 680 Ft, D1 havi: 790 Ft, D1 éves országos: 2790 Ft, D1 éves vármegyei: 610 Ft, D1M 1 napos: 340 Ft, D1M 10 napos: 590 Ft, D1M havi: 640 Ft, D1M éves országos 2790 Ft, D1M éves vármegyei: 610 Ft, D2 1 napos: 740 Ft, D2 10 napos: 970 Ft, D2 havi: 830 Ft, D2 éves országos: 3960 Ft, D2 éves vármegyei: 1220 Ft, U 1 napos: 580 Ft, U 10 napos: 680 Ft, U havi: 790 Ft, U éves országos: 2790 Ft, U éves vármegyei: 610 Ft
Regisztráció
Regisztráció e-mail és választott jelszó megadással történik. A rendszer validálja a megadott e-mail címet. A rendszer belépéskor megjeleníti a Vásárló korábbi rendeléseinek adatait és - az esetleges módosítás mellett – már egyetlen kattintással is megvásárolhatja a matricát. Vásárló belépés után megjelenő "Eddigi vásárlások" menüpontban megtekintheti matricavásárlásait.
Regisztráció nélküli vásárlás
Lehetőséget biztosítunk oldalunkon a regisztráció nélküli vásárlásra is. Ez a vásárlási mód gyorsabb, ugyanakkor megnehezíti a korábbi vásárlások és a meglévő matricák áttekintését. Felhasználó elfogadja, hogy részére a regisztráció nélküli vásárlást követően egy alkalommal figyelmét a regisztráció előnyeire felhívó e-mailt küldjünk. A kényelmi funkció révén utólagosan lehetőség nyílik a korábbi vásárlások felhasználói fiókhoz kapcsolására is.
SMS értesítés
Amennyiben a Felhasználó érvényes magyar mobiltelefonszámot ad meg a vásárlás során, úgy Szolgáltató erre a számra sikeres vásárlás esetén a megvásárolt matrica adatait SMS-ben elküldi. Az e-mailes értesítőt Felhasználó minden esetben, az SMS értesítőtől függetlenül is megkapja. A telefonszám formátuma 06Y0XXXXXXX Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy hibás formátumban megadott telefonszám esetén az SMS értesítő kiküldését mellőzze.
Érvényesség lekérdezése
Felhasználó tudomásul veszi, hogy az érvényesség lekérdezés szolgáltatás kizárólag a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladói hálózatában online vagy SMS-ben vásárolt e-matricákra vonatkozik. A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. weboldalán, értékesítési pontjain, ügyfélszolgálatain, vagy viszonteladó partnereinél (pl. benzinkutak) vásárolt matrica érvényessége nem kérdezhető le ezen a felületen. Amennyiben a keresett rendszámra nem ad találatot rendszerünk, kérjük, keresse a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálatát személyesen vagy telefonon (+36-36-587-500). A lekérdezés alapján kapott információk pótdíjas eljárás során nem számítanak hitelt érdemlőnek és nem használhatók fel. A NÚSZ Zrt-nél kezdeményezett és végrehajtott bármilyen utólagos változtatás az e-matricában (pl. átírás, visszavásárlás, rendszám vagy díjkategória korrekció) a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. adatbázisában nem jelenik meg. A NÚSZ Zrt. nem tud felelősséget vállalni azokban az esetekben, amikor a keresett rendszámra találatot ad rendszerünk és az üzembentartónak pótdíjesete keletkezik az utólagos változtatás miatt. Ennek megfelelően a rendszerünkben indított lekérdezés alapján kapott információk pótdíjas eljárás során nem számítanak hitelt érdemlőnek, és nem használhatók fel.
Tévesztések ügyintézési díjának átvállalása
Az e-autopalyamatrica.hu portálon vásárolt autópálya matricák esetében az üzemeltető Biorobotok Informatikai és Adatfeldolgozási Kft. a következő felhasználói tévesztések esetében határozatlan ideig átvállalja a tévesztés korrigálásáért befizetendő bruttó 1470 Ft-os ügyintézési díjat.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati szolgáltatásaként igénybe vehető korrekciók általános forgalmi adót tartalmazó díja egységesen 1470 Ft (ügyintézési díj). Ha azonos alkalommal az ügyintézés ugyanazon gépjármű vonatkozásában történik, és több, a gépjárműre megváltott jogosultságot érint, a ügyintézési díjat kérelmenként csak egyszer kell megfizetni.
A tévesztések köre:
Téves díjkategória módosítása
Téves díjkategóriával vásárolt matrica esetén, a jogosultság érvényességi időtartamán belül lehetőség van a díjkategóriát a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati irodájában a megfelelő díjkülönbözet megfizetése vagy visszaigénylése mellett a díjrendeletben meghatározott helyes kategóriára módosítani. Az eljárás során a helyes díjkategória megállapítása érdekében be kell mutatni az e-autopalyamatrica.hu portálon kapott, a jogosultság megvásárlását igazoló ellenőrző szelvényt, továbbá a gépjármű forgalmi engedélyét. Az új, megfelelő díjkategóriájú jogosultsághoz regisztrált rendszámnak meg kell egyeznie az eredeti, forgalmi engedély által igazolt rendszámmal. A pótdíj kiszabását követő díjkategória helyesbítés nem mentesít az előzetesen kiszabott pótdíj vagy pótdíjkülönbözet megfizetésének kötelezettsége alól.
Rendszám elírás (3 karakter erejéig)
Téves rendszámra vásárolt matrica esetén – legfeljebb 3 karakter eltérésig – a téves rendszám miatt kapott pótdíjfizetési felszólítás kézhezvételét követő 60 napon belül – az 1470 Ft ügyintézési díj megfizetése mellett – lehetőség van a rendszám megfelelő módosításával a helyes rendszám rögzítésére. Az eljárás során be kell mutatni a gépjármű forgalmi engedélyét, az e-autopalyamatrica.hu portálon kapott, a jogosultság megvásárlását igazoló ellenőrző szelvényt. A módosítást követően a jogosultság a módosított rendszámra lesz érvényes a teljes érvényességi időn belül. A 0 (nulla) és az O karakterek, illetve az „1” és „I” karakterek felcseréléséből adódó karaktertévesztés átírása során nem kell ügyintézési díjat fizetni.
Téves felségjel
Téves felségjelre történt matricavásárlás esetén a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati irodájában annak megfelelő módosításával lehetőség van a helyes felségjel rögzítésére a pótdíjfizetési felszólítás kézhezvételét követő 60 napon belül. Az eljárás során be kell mutatni a gépjármű forgalmi engedélyét, az e-autopalyamatrica.hu portálon kapott, a jogosultság megvásárlását igazoló ellenőrző szelvényt. Ebben az esetben a jogosultság a módosított felségjelre érvényes a teljes érvényességi időn belül.
Feltételek:
A tévesztések ügyintézési díjának átvállalása kizárólag Magyarországon forgalomba helyezett gépjárművekre vonatkozik (H felségjel).
A tévesztések ügyintézési díjának átvállalása kizárólag az e-autopalyamatrica.hu portálon vásárolt autópálya matricákra vonatkozik.
A Vásárló saját maga veszi igénybe a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálati szolgáltatásait, rendezi a díjat, amit a Biorobotok Informatikai és Adatfeldolgozási Kft. utólag megtérít a díj megfizetését igazoló, az info@e-autopalyamatrica.hu e-mail címre elküldött bizonylat alapján.
A tévesztések ügyintézési díjának visszatérítésének a módja: banki átutalás az ügyfél magyarországi bankszámlájára.
A tévesztések ügyintézési díjának visszatérítésének időkerete: 5 munkanap.
A viszonteladás kizárása
A Vásárlók az e-autopalyamatrica.hu portálon feltüntetett vásárlási feltételekkel kizárólag csak saját használatára jogosultak termékeket vásárolni, nem jogosultak azonban viszontértékesítési tevékenység folytatására. Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal kizárni azt a Vásárlót, amennyiben a tudomására jut a viszonteladás ténye.
Pályahasználati jogosultság vásárlására vonatkozó külön rendelkezések
Autópálya matrica vásárlás esetében a pénzügyi teljesítés megtörténte önmagában még nem jelent automatikusan pályahasználati jogosultságot. Amennyiben nem kapja meg E-mail címére bizonylatát (matricaazonosító), vagy nem jelenik meg böngészőjében a sikeres vásárlás után, kérjük, jelezze ügyfélszolgálatunkon. Ha bizonylat nélkül hajt fel a díjköteles autópályára, az ebből eredő esetleges következmények a vásárlót terhelik, cégünk semmiféle felelősséget nem vállal!
A hatályos jogszabályok értelmében az e-matricát mindig a díjköteles szakaszra felhajtás előtt (praktikusan az utazás előtt) kell megváltani. Az e-matrica utólagos megvásárlása nem jelenthet visszamenőleges úthasználati jogosultságot, ennek megfelelően az utólag megváltott matrica jogosulatlan úthasználatnak minősül és pótdíjfizetési kötelezettséget von maga után.
Távollevők között kötött szerződésről, és az elállás jogáról
A szolgáltatás nyújtását a Szolgáltató a Vásárlás létrejöttét követően azonnal megkezdi. Ezért a Vásárlót, a távollévők között kötött szerződéstől való elállás joga a 17/1999. (II. 5.) Korm. rendelet szerint nem illeti meg.
A szolgáltatás területi hatálya
Szolgáltató által üzemeltetett Virtuális Matrica szolgáltatás mind belföldről, mind külföldről elérhető, azonban weboldalunkon kizárólag Magyarország területén érvényes úthasználati jogosultságot (e-matricát) lehet vásárolni,
Virtuális Matrica Általános Szerződési Feltételek hatálya
Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. Az Virtuális Matrica ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató a Virtuális Matrica szolgáltatást biztosítja.
A szerződés időtartama, felmondása
Felek a jelen szerződést határozatlan időtartamra kötik. A felhasználó a szerződést felbonthatja olyan módon, hogy adatainak törlési igényét elküldi az info@e-autopalyamatrica.hu e-mail címre a bejelentkezési e-mail címéről. Az adatkezelő a törlési igény beérkezésétől számított 3 munkanapon belül törli az adatokat. Törlés esetén a felhasználó regisztrációját megszűntetésre kerül, de a felhasználóhoz tartozó vásárlásokról tárolt adatok, számlák, bizonylatok, nyugták nem kerülnek törlésre. Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést, amennyiben a tudomására jut, hogy a felhasználó törvénybe ütköző célra használja a szolgáltatást. A jelen szerződés rendelkezéseinek módosítását a szolgáltató egyoldalúan is kezdeményezheti. Ez esetben a módosított szerződésszöveget a szolgáltató köteles a felhasználónak a módosítás hatályba lépését legalább 15 nappal megelőzően e-mail vagy belső levelezés útján elküldeni. A felhasználó tudomásul veszi, hogy a szolgáltatásnak a módosítás hatálybalépését követő használatával – a belépéssel - elfogadja a módosított szerződési feltételeket.