Hogyan fizethetünk az utasbiztosításért?
Amennyiben kiválasztottunk a nekünk megfelelő csomagot a nekünk megfelelő feltételekkel, nincs más dolgunk, mint megkötni a szerződést. Ez teljes mértékben online történik: az oldalunkon kell megadnunk az adatainkat.
Fontos, hogy minden beírt adatot ellenőrizzünk le, hogy nem gépeltünk-e el semmit, ezzel ugyanis számos kellemetlenséget küszöbölhetünk ki. Különösen figyeljünk arra, hogy az e-mail címünket biztosan jól írjuk be, ha ugyanis abban hiba történik, akkor nem fogjuk megkapni a biztosítási kötvényt (azt ugyanis minden esetben a megadott e-mail címre küldik ki).
Ha minden adatunkat beírtuk, akkor már semmi más nem maradt hátra, mint hogy kifizessük a biztosítás díját. Oldalunkon keresztül történt vásárlás esetében készpénzes fizetésre nincsen lehetőség. Bankkártyával vagy átutalással azonban be tudjuk fizetni a díjat.
Bankkártyás fizetés
Amennyiben MasterCard, VISA kártyával rendelkezünk, úgy a lehető legkényelmesebb megoldás, ha az online bankkártyás fizetést választjuk. A dombornyomású kártyánkkal ugyanis könnyedén ki tudjuk egyenlíteni a tartozásunkat az internetes kártyaelfogadó rendszerünk segítségével, nekünk tehát semmi más dolgunk nincs, csak be kell írnunk a bankkártyánk adatait. Sőt, ha virtuális kártyánkkal szeretnénk fizetni (ilyen például az OTP WEBKártya is), akkor arra is van lehetőség.
Banki átutalás
Amennyiben nem kívánjuk a tartozásunkat online bankkártyás fizetéssel kiegyenlíteni, akkor ugyanezt megtehetjük banki átutalással. Ezek közül a legkényelmesebb megoldás minden bizonnyal az internetbankon vagy mobilbankon történő utalás, ha ez nem áll módunkban, akkor befáradhatunk a legközelebbi bankfiókba, és megkérhetjük, hogy itt utalják el az összeget.
Várjuk meg a visszaigazoló e-mailt!
Akár online bankkártyás fizetéssel, akár átutalással rendeztük a biztosítás díját, minden esetben kapnunk kell egy visszaigazoló e-mailt, ami a tranzakció sikerességéről és a szerződés érvénybe lépéséről szól. Ebben az e-mailben fogjuk továbbá megkapni a biztosítási kötvényünket is.
Mi lehet az oka annak, hogy nem kaptuk meg az e-mailt?
Több oka is lehet annak, hogy megkötöttünk a biztosítást, azonban nem kaptuk meg a visszaigazoló e-mailt. Először is fontos leszögezni, hogy amennyiben mindent jól csináltunk, akkor bizonyos, hogy a társaság kiküldi a visszaigazoló e-mailt. Ha azonban ezt nem kaptuk meg, akkor az alábbi okok állhatnak a háttérben:
- a biztosító elküldte a visszaigazoló e-mailt, azonban a levelező rendszerünk a spam mappába tette. Az első dolgunk mindenképpen az legyen, hogy megnézzük a spam mappát!
- az adatok beírása során véletlenül rossz e-mail címet adtunk meg, vagy elgépeltük azt,
- a biztosítás megkötése során egy-két mezőt elfelejtettünk kitölteni, így tehát a kitöltés nem volt teljes. Ha nem teljes a kitöltés, akkor a biztosítás megkötése sikertelen.